Warunki wysyłki
Kontakt
Polityka prywatności
Ogólne warunki
Zwrót i zwrot pieniędzy
Formularz odstąpienia
Warunki specjalne
Obsługa klienta Mammut
Obsługa klienta Lowa
Prawo dotyczące baterii
Ustawienia plików cookie
Ogólne warunki handlowe sklepu internetowego tennistown
§ 1 Ogólne
(1) Firma tennistown GmbH, Enderstr. 88, 01277 Drezno (zwany dalej operatorem sklepu) oferuje do sprzedaży towary za pośrednictwem swoich stron internetowych.
(2) Dla dostaw i usług operatora sklepu w ramach sklepu internetowego tennistown obowiązują wyłącznie niniejsze ogólne warunki handlowe.
(3) W obrocie gospodarczym z przedsiębiorstwami oraz osobami prawnymi prawa publicznego i publicznymi funduszami specjalnymi również dla wszystkich przyszłych transakcji prawnych, nawet jeśli nie zostaną one ponownie wyraźnie uzgodnione. W przypadku, gdy klient nie chce zaakceptować ogólnych warunków handlowych sklepu internetowego tennistown, musi to wcześniej zgłosić operatorowi sklepu w formie pisemnej. Sprzeciwia się to odmiennym ogólnym warunkom handlowym klienta. Dlatego warunki handlowe klienta lub osób trzecich nie mają zastosowania, nawet jeśli operator sklepu nie sprzeciwia się ich zastosowaniu w danym przypadku lub jeśli operator sklepu odnosi się do pisma, które zawiera warunki handlowe klienta lub osoby trzeciej lub na nie się powołuje.
§ 2 Prawo do odstąpienia
Klientom przysługuje prawo do odstąpienia, przy czym klientem jest każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej w celach, które w przeważającej części nie mogą być przypisane jej działalności zawodowej ani samodzielnej działalności zawodowej.
Informacja o prawie do odstąpienia
Prawo do odstąpienia
Masz prawo do odstąpienia od tej umowy w ciągu czternastu dni bez podawania przyczyny. Termin odstąpienia wynosi czternaście dni od dnia, w którym Ty lub osoba przez Ciebie wskazana, która nie jest przewoźnikiem, objęliście ostatni towar w posiadanie.
Aby skorzystać z prawa do odstąpienia, musisz poinformować nas (tennistown GmbH, Enderstr. 88, 01277 Drezno, Tel.: +49 (0) 351 / 312 9244, Faks: +49 (0)351 / 312 3597, E-mail: info@tennistown.de) za pomocą jednoznacznego oświadczenia (np. list wysłany pocztą, faks lub e-mail) o swojej decyzji o odstąpieniu od tej umowy. Możesz do tego użyć załączonego formularza odstąpienia, ale nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin odstąpienia, wystarczy, że wyślesz nam informację o skorzystaniu z prawa do odstąpienia przed upływem terminu odstąpienia.
Skutki odstąpienia
Jeśli odstąpisz od tej umowy, zwrócimy Ci wszystkie płatności, które od Ciebie otrzymaliśmy, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, które wynikają z wyboru przez Ciebie innego sposobu dostawy niż najtańsza standardowa dostawa oferowana przez nas), niezwłocznie, a najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym otrzymaliśmy informację o Twoim odstąpieniu od tej umowy. Do zwrotu użyjemy tego samego środka płatniczego, którego użyłeś w pierwotnej transakcji, chyba że uzgodniono z Tobą wyraźnie coś innego; w żadnym przypadku nie zostaną Ci naliczone opłaty z tytułu tego zwrotu.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem do momentu, gdy otrzymamy towary z powrotem lub do momentu, gdy dostarczysz dowód, że odesłałeś towary, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Musisz odesłać towary niezwłocznie, a w każdym przypadku najpóźniej w ciągu czternastu dni od dnia, w którym poinformowałeś nas o odstąpieniu od tej umowy. Termin jest zachowany, jeśli wyślesz towary przed upływem terminu czternastu dni.
Koszty zwrotu towarów ponosi operator sklepu.
Musisz ponieść ewentualny spadek wartości towarów tylko wtedy, gdy ten spadek wartości wynika z niewłaściwego obchodzenia się z nimi, które nie było konieczne do sprawdzenia ich właściwości, cech i działania.
Informacja o wyłączeniu lub wcześniejszym wygaśnięciu prawa do odstąpienia
Prawo do odstąpienia nie przysługuje w przypadku umów:
- dotyczących dostawy towarów, które nie są wytwarzane na zamówienie i których wytworzenie zależy od indywidualnego wyboru lub określenia przez klienta lub które są wyraźnie dostosowane do osobistych potrzeb klienta;
- dotyczących dostawy towarów, które mogą szybko ulec zepsuciu lub których termin ważności szybko upłynąłby.
Prawo do odstąpienia wygasa przedwcześnie w przypadku umów:
- dotyczących dostawy towarów zapieczętowanych, które z powodów ochrony zdrowia lub higieny nie nadają się do zwrotu, jeśli ich pieczęć została usunięta po dostawie.
§ 3 Ceny
Podane ceny są cenami detalicznymi, w tym ustawowego podatku VAT.
§ 4 Konto użytkownika
(1) Aby móc zamawiać towary u operatora sklepu, klient może zarejestrować się jako użytkownik na stałe i utworzyć konto użytkownika. Konto użytkownika jest bezpłatne i służy do uproszczenia przyszłych transakcji.
(2) Rejestracja odbywa się poprzez wprowadzenie wymaganych danych w przeznaczonym do tego formularzu online. Wymagane dane do rejestracji muszą być podane przez klienta w sposób kompletny i prawdziwy.
(3) Podczas rejestracji klient wybiera nazwę użytkownika i hasło. Nazwa użytkownika nie może naruszać praw osób trzecich ani innych praw do nazw i znaków towarowych ani dobrych obyczajów. Klient jest zobowiązany do zachowania hasła w tajemnicy i nie może go ujawniać osobom trzecim.
(4) Osoba, która jest już zarejestrowana, nie może być ponownie zarejestrowana (brak "podwójnego członkostwa").
(5) Operator sklepu ma prawo odmówić rejestracji bez podawania przyczyny, nawet jeśli wszystkie warunki do przyjęcia jako użytkownik są spełnione.
(6) Operator sklepu zastrzega sobie prawo do dobrowolnego utrzymania konta użytkownika również po zakończeniu współpracy z klientem. Klient może w każdej chwili zrezygnować z konta w sklepie internetowym. Odbywa się to poprzez wysłanie e-maila na adres info@tennistown.de. Rezygnacja prowadzi do usunięcia wszystkich danych osobowych klienta, o ile ich przechowywanie nie jest wymagane przepisami prawa lub nie jest celowe i dozwolone.
§ 5 Zawarcie umowy
(1) Opisy produktów operatora sklepu na stronie internetowej nie stanowią jeszcze wiążącej oferty.
(2) Po utworzeniu konta użytkownika, otwarciu już istniejącego konta użytkownika lub, jeśli takie nie zostało utworzone, po wprowadzeniu swoich danych osobowych, a następnie sprawdzeniu poprawności swoich danych na stronie podsumowania, klient składa wiążącą ofertę zakupu towarów zawartych w koszyku poprzez potwierdzenie zamówienia w końcowym kroku procesu zamówienia. Klient może w każdej chwili anulować zamówienie, naciskając przycisk "Anuluj" lub "Wstecz" oraz zamykając okno przeglądarki. Strona podsumowania, która pojawia się przed zakończeniem zamówienia, umożliwia klientowi ponowne sprawdzenie swoich danych pod kątem błędów wprowadzania i w przypadku wystąpienia błędu wprowadzania, poprawienie go poprzez naciśnięcie przycisku "Wstecz". Po pomyślnym złożeniu zamówienia klient otrzymuje e-mail, w którym potwierdzany jest odbiór zamówienia oraz przekazywane są wszystkie niezbędne informacje dotyczące zamówienia, zamówionych towarów oraz inne ustawowe informacje dla konsumentów. Ten e-mail potwierdzający stanowi wiążącą akceptację ("potwierdzenie zamówienia") tylko wtedy, gdy operator sklepu wyraźnie to stwierdzi. Do zawarcia umowy dostępny jest wyłącznie język niemiecki.
(3) Klient jest związany swoim zamówieniem do upływu drugiego dnia roboczego (od poniedziałku do soboty) następującego po dniu złożenia oferty. Zawarcie umowy i tym samym związanie umowne dotyczące poszczególnych usług następuje jednak wówczas, gdy operator sklepu wyraźnie akceptuje ofertę klienta poprzez potwierdzenie zamówienia lub, jeśli klient wyjątkowo nie otrzymał potwierdzenia zamówienia, poprzez dostawę towaru. Umowa jest przechowywana przez operatora sklepu, przesyłana klientowi w e-mailu potwierdzającym i może być przesłana klientowi w formie kopii na jego żądanie w przypadku utraty dokumentów.
§ 6 Warunki płatności i wysyłka/dostawa
(1) Z zastrzeżeniem odmiennych ustaleń w danym przypadku, dla płatności i wysyłki obowiązuje następujące:
a) Płatność odbywa się według wyboru z góry (przez przelew z góry, natychmiastowy przelew), Paypal, karta kredytowa, za pobraniem lub na fakturę. Operator sklepu zastrzega sobie prawo do wykluczenia niektórych metod płatności na podstawie wyniku oceny zdolności kredytowej.
b) W przypadku umowy na płatność z góry lub Paypal, wysyłka towaru do klienta następuje po otrzymaniu kwoty przelewu. W przypadku płatności kartą kredytową obciążenie konta klienta następuje przy wysyłce towaru. W przypadku płatności na fakturę lub za pobraniem operator sklepu wystawia klientowi fakturę za zamówiony towar, która jest mu wręczana przy dostawie towaru.
c) Koszty wysyłki ponosi klient. Wysyłka odbywa się zasadniczo tylko w obrębie Unii Europejskiej. W przypadku wysyłki do kraju spoza Unii Europejskiej, klient jest odpowiedzialny za prawidłowe odprawienie celne i ponosi koszty oraz wszelkie inne koszty związane z importem.
d) Klient może również odebrać zamówienie bezpośrednio u operatora sklepu, Enderstr. 88, 01277 Drezno, płacąc gotówką. W takim przypadku nie ponosi kosztów wysyłki.
e) Wysyłka zamówienia jest dla klienta bezpłatna, jeśli
- wartość zamówienia przekracza 150,00 EUR (w tym VAT) lub
- zamówiono przynajmniej jeden artykuł oznaczony jako "bezpłatna wysyłka".
Klient musi jednak ponieść koszty wysyłki, jeśli korzysta z prawa do odstąpienia zgodnie z § 2 tylko częściowo. Jednakże pozostaje przy bezpłatnej wysyłce, jeśli zachowane artykuły klienta nadal przekraczają wartość zamówienia 150,00 EUR lub przynajmniej jeden z nich jest oznaczony jako "bezpłatna wysyłka".
(2) Wszystkie kwoty na fakturze należy uiścić najpóźniej w ciągu 14 dni od otrzymania faktury.
(3) Operator sklepu ma prawo do częściowych dostaw i częściowych usług, jeśli częściowa dostawa jest użyteczna dla klienta w ramach umowy, dostawa pozostałych zamówionych towarów jest zapewniona, a klientowi nie powstaje w związku z tym znaczny dodatkowy wysiłek ani dodatkowe koszty (chyba że operator sklepu zgadza się na pokrycie tych kosztów).
(4) Jeśli klient popadnie w opóźnienie, od tego momentu naliczane są mu odsetki w ustawowej wysokości. Dochodzenie wyższych odszkodowań z tytułu opóźnienia pozostaje zastrzeżone dla operatora sklepu.
(5) Jeśli operator sklepu zawarł z dostawcą umowę na dostawę towarów w związku z zamówieniem klienta (tzw. "umowa pokrycia") i dostawca operatora sklepu nie wywiązuje się ze swojego obowiązku dostawy wynikającego z umowy pokrycia, operator sklepu może poprzez oświadczenie wobec klienta odstąpić od umowy sprzedaży. Operator sklepu jest zobowiązany niezwłocznie poinformować klienta o braku dostępności i zwrócić mu już dokonane płatności lub inne świadczenia w takim przypadku. Ustawowe prawa klienta z tytułu opóźnienia w dostawie nie są naruszane przez powyższe postanowienia. W odniesieniu do roszczeń odszkodowawczych mają zastosowanie przepisy w § 10 (Odpowiedzialność operatora sklepu).
§ 7 Zaliczenie, zatrzymanie i cesja
(1) Klient ma prawo do zaliczenia i zatrzymania tylko wtedy, gdy wymagalne roszczenia wzajemne zostały prawomocnie ustalone, są bezsporne lub gotowe do rozstrzygania. Klient ma jednak prawo do zaliczenia również wtedy, gdy chce zaliczyć roszczenie przeciwko wierzytelności operatora sklepu, które jest w stosunku wzajemnym do roszczenia klienta (np. zaliczenie roszczenia odszkodowawczego z tytułu niewykonania lub opóźnienia przeciwko roszczeniu o zapłatę należnej kwoty),
b) ma prawo do zatrzymania również wtedy, gdy prawo do zatrzymania jest dochodzone z powodu roszczeń wzajemnych wynikających z tej samej umowy.
(2) Poza zakresem § 354a HGB klient, który jest przedsiębiorcą, może cedować roszczenia wynikające z tej umowy tylko za wcześniejszą pisemną zgodą operatora sklepu. Klienci nie są natomiast objęci zakazem cesji i mogą cedować swoje roszczenia bez zgody operatora sklepu na rzecz osób trzecich.
§ 8 Zastrzeżenie własności
Dostarczony towar pozostaje własnością operatora sklepu do momentu pełnej zapłaty.
§ 9 Roszczenia z tytułu wad
(1) Jeśli towar jest wadliwy, klient poinformuje o tym operatora sklepu i odeśle towar na koszt operatora sklepu. Ponieważ przesyłki bezpłatne wiążą się z wysokimi dodatkowymi kosztami, klient nie ma prawa wybrać tej metody wysyłki; operator sklepu zwróci klientowi koszty wysyłki niezwłocznie i na specjalne żądanie klienta również przedpłaci. Jeśli towar okaże się wolny od wad (np. ponieważ uszkodzenie jest spowodowane przez kupującego), sprzedawca może żądać zwrotu kosztów wysyłki; ponadto może uzależnić zwrot towaru od tego, że kupujący przedpłaci mu oprócz zwrotu kosztów wysyłki również koszty zwrotu.
(2) Prawo do odpowiedzialności za wady operatora sklepu reguluje §§ 433 ff. BGB.
(3) Jeśli klient kupuje jako przedsiębiorca lub osoba prawna prawa publicznego lub publicznych funduszy specjalnych, stosuje się dodatkowo do ust. 1 i 2 następujące:
a) Roszczenia z tytułu wad nie istnieją w przypadku jedynie nieistotnych odchyleń od uzgodnionej jakości oraz jedynie nieistotnego pogorszenia przydatności.
b) Obowiązek klienta do niezwłocznego zbadania i zgłoszenia wad zgodnie z §§ 377 i 381 ust. 2 HGB pozostaje nienaruszony.
c) Operator sklepu ma prawo do wyboru naprawy towaru lub dostarczenia nowego towaru.
d) Termin przedawnienia reguluje § 11.
e) Na żądanie operatora sklepu wadliwy towar należy odesłać na koszt operatora sklepu. W przypadku uzasadnionego zgłoszenia wady operator sklepu zwraca koszty najtańszego zwykłego sposobu wysyłki; nie dotyczy to sytuacji, w których koszty wzrastają, ponieważ towar znajduje się w innym miejscu niż miejsce jego przeznaczenia.
f) Dostawa używanych przedmiotów uzgodniona w danym przypadku odbywa się z wyłączeniem jakiejkolwiek odpowiedzialności za wady.
g) Wyłączenia i ograniczenia praw klienta na podstawie tego ustępu 3 nie mają zastosowania, o ile operator sklepu działał w sposób oszukańczy lub przejął gwarancję za jakość towaru.
(4) W zakresie i wysokości odpowiedzialności za odszkodowanie i zwrot nieudanych wydatków z powodu wady, za którą odpowiada operator sklepu, stosuje się § 10 (Odpowiedzialność operatora sklepu).
§ 10 Odpowiedzialność operatora sklepu
(1) Odpowiedzialność operatora sklepu za odszkodowanie, niezależnie od podstawy prawnej (np. z tytułu niemożności, opóźnienia, wadliwej lub błędnej dostawy lub usługi, naruszenia umowy i czynu niedozwolonego), jest, o ile odpowiedzialność ta wymaga winy operatora sklepu, ograniczona zgodnie z postanowieniami niniejszego § 10 (Odpowiedzialność operatora sklepu).
(2) Odpowiedzialność operatora sklepu za zwykłe niedbalstwo jest wyłączona, o ile nie występuje naruszenie istotnego obowiązku umownego, którego wykonanie umożliwia prawidłowe wykonanie umowy i na którego przestrzeganiu klient mógł polegać, a którego niewykonanie zagraża osiągnięciu celu umowy (tzw. "obowiązek kardynalny", np. terminowa dostawa towaru wolnego od wad). W przypadku naruszenia takiego istotnego obowiązku odpowiedzialność operatora sklepu jest ograniczona do przewidywalnych, typowych dla umowy szkód w momencie zawarcia umowy.
(3) W przypadku rażącego niedbalstwa odpowiedzialność operatora sklepu wobec przedsiębiorców jest ograniczona do przewidywalnych, typowych dla umowy szkód w momencie zawarcia umowy. Wobec konsumentów odpowiedzialność operatora sklepu w przypadku rażącego niedbalstwa jest nieograniczona.
(4) Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności zawarte w niniejszym § 10 (Odpowiedzialność operatora sklepu) mają zastosowanie również do roszczeń o zwrot nieudanych wydatków.
(5) Wyłączenia i ograniczenia odpowiedzialności zawarte w niniejszym § 10 (Odpowiedzialność operatora sklepu) mają zastosowanie w takim samym zakresie na korzyść organów, przedstawicieli ustawowych, pracowników i innych pomocników operatora sklepu.
(6) Ograniczenia zawarte w niniejszym § 10 (Odpowiedzialność operatora sklepu) nie mają zastosowania w przypadku odpowiedzialności operatora sklepu z tytułu działania umyślnego, z tytułu naruszenia życia, ciała lub zdrowia, w przypadkach oszustwa, przy przejęciu gwarancji lub w przypadku roszczeń na podstawie ustawy o odpowiedzialności za produkt.
§ 11 Przedawnienie
(1) Jeśli klient kupuje jako przedsiębiorca lub osoba prawna prawa publicznego lub publicznych funduszy specjalnych, termin przedawnienia wynosi
a) dla roszczeń z tytułu wad rzeczowych lub prawnych na zwrot wynagrodzenia z tytułu odstąpienia lub obniżenia wynosi rok od złożenia skutecznego oświadczenia o odstąpieniu lub obniżeniu; odstąpienie lub obniżenie są skuteczne tylko wtedy, gdy zostaną zgłoszone w terminie wskazanym w lit. b) dla wad rzeczowych lub w terminie wskazanym w lit. c) dla wad prawnych;
b) w przypadku roszczeń z tytułu wad rzeczowych, które nie dotyczą zwrotu wynagrodzenia z tytułu odstąpienia lub obniżenia, wynosi rok;
c) w przypadku roszczeń z tytułu wad prawnych, które nie dotyczą zwrotu wynagrodzenia z tytułu odstąpienia lub obniżenia, wynosi dwa lata; jeśli wada prawna dotyczy wyłącznego prawa osoby trzeciej, na podstawie którego osoba trzecia może żądać wydania lub zniszczenia przedmiotów przekazanych klientowi, obowiązuje jednak ustawowy termin przedawnienia;
d) w przypadku roszczeń na zwrot wynagrodzenia, odszkodowania lub zwrotu nieudanych wydatków, które nie opierają się na wadach rzeczowych lub prawnych, wynosi dwa lata.
(2) Termin przedawnienia rozpoczyna się, z zastrzeżeniem odmiennych ustaleń umownych, w przypadkach wymienionych w ust. 1 lit. b) i c) zgodnie z przepisami prawa, w szczególności stosowanego prawa o odpowiedzialności za wady, w przypadku lit. d) od momentu, w którym klient uzyskał wiedzę o okolicznościach uzasadniających roszczenie lub musiał je uzyskać bez rażącego niedbalstwa.
(3) Termin przedawnienia upływa najpóźniej z upływem terminów maksymalnych określonych w § 199 BGB.
(4) W przypadku roszczeń o odszkodowanie i zwrot nieudanych wydatków z powodu rażącego niedbalstwa oraz w przypadkach wymienionych w § 10 ust. 6 oraz w przypadku roszczeń z tytułu wad w przypadkach § 438 ust. 1 nr 2 BGB i § 634a ust. 1 nr 2 BGB obowiązują jednak zawsze ustawowe terminy przedawnienia.
(5) Ustawowe terminy przedawnienia mają również zastosowanie, gdy klient dokonuje zakupu jako konsument.
§ 12 Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów konsumenckich
Operator sklepu nie bierze udziału w dobrowolnym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
§ 13 Ochrona danych osobowych
Operator sklepu będzie przestrzegał wszystkich wymogów dotyczących ochrony danych osobowych, w szczególności przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o mediach elektronicznych. Dane klienta będą zbierane i przetwarzane wyłącznie w celu realizacji zamówienia i nie będą przekazywane osobom trzecim. Przechowywanie tych danych odbywa się na podstawie obowiązków prawnych w ramach dozwolonych przepisów. Operator sklepu odsyła ponadto do swojej Polityki prywatności.
§ 14 Postanowienia końcowe
(1) Obowiązuje prawo Republiki Federalnej Niemiec z wyłączeniem Konwencji ONZ o umowach sprzedaży towarów (CISG); Art. 12 CISG pozostaje nienaruszony. Obowiązujące przepisy dotyczące ochrony konsumentów, które obowiązują w państwie, w którym konsument ma swoje stałe miejsce zamieszkania, pozostają nienaruszone.
(2) Miejscem wykonania umowy w przypadku umów z przedsiębiorcami, osobami prawnymi prawa publicznego lub publicznymi funduszami specjalnymi jest siedziba operatora sklepu.
(3) Wyłącznym miejscem jurysdykcji dla wszystkich sporów związanych z zawartymi umowami, w tym niniejszymi ogólnymi warunkami handlowymi, w przypadku umów z przedsiębiorcami, osobami prawnymi prawa publicznego lub publicznymi funduszami specjalnymi jest siedziba operatora sklepu. W przypadku powództw operatora sklepu przeciwko klientowi obowiązuje również każdy inny ustawowy sąd. Te ustalenia dotyczące jurysdykcji są regulowane wyłącznie przez prawo Republiki Federalnej Niemiec. Obowiązujące przepisy prawne dotyczące wyłącznych miejsc jurysdykcji pozostają nienaruszone.
Stan na: grudzień 2016
Najłatwiejszym sposobem zwrotu zamówionych produktów na terenie Niemiec jest skorzystanie z formularza zwrotu dołączonego do przesyłki i zlecenie zwrotu DHL (Deutsche Post). Zwrot jest bezpłatny.
Niezależnie od wartości zamówienia, zamówienia są zwolnione z kosztów wysyłki, jeśli wśród zatrzymanych artykułów znajduje się przynajmniej jeden oznaczony dodatkiem.
Przy wartości towaru wynoszącej 150.-€ (wartość zamówienia minus zwroty) dostawa w Niemczech jest zasadniczo zwolniona z kosztów wysyłki.
Przegląd kosztów wysyłki
Zakupy są możliwe na fakturę już od pierwszego zamówienia (zakup na fakturę). Termin płatności wynosi 14 dni od otrzymania towaru.
W przypadku klientów prywatnych, którzy po raz pierwszy robią zakupy u nas, przeprowadzana jest ocena zdolności kredytowej. Stowarzyszeniom, firmom, instytucjom publicznym i innym oferujemy na życzenie płatność na fakturę również bez wcześniejszej weryfikacji od pierwszego zamówienia. Zastrzegamy sobie prawo do odstępstw od tych zasad w poszczególnych przypadkach.